Ensimmäiseksi ajetaan auto sisälle , avataan konepelti ja otetaan pohjamuovi ja pyöränkotelon muovi pois tieltä.
Apulaitehihna irti
Moottorinkannake ja ylempi jakopään suoja irti. Kone tunkattu alaalta.
Seuraavaksi irroitin sytytystulpat jotta kone pyörisi helpommin ja tein itse nokka-akselin lukitustyökalun jolla saa ajoitukset kohdalleen.
Jakohihna ja vesipumppu irti ja ajoitus lukittu itse tehdyllä työkalulla
Uusi vesipumppu ja paikallaan, kuvassa ei vielä rullaa ja kiristintä paikallaan ne seuraavaksi kiinni
Nokkapyörät ja alaratas avattu uusi jakohihna paikallaan.
Kun hihna on paikallaan kiristetään nokkapyörät ja alaratas momenttiin. Alla kuva hihnapyörästä johon merkkasin viivat, jotta saan asteluvut oikein.
Meidän autoon pitäisi uusia jakopään hihnasarja. Onkohan se kuinka suuri työ? Pitäisi semmoinen varmasti ensin tilata, ja sitten antaa ammattilaisen asentaa se - Meillä kun ei itsellä ole näistä niin kokemusta. https://www.korpiauto.fi/kaikki-tarvittavat
VastaaPoista