tiistai 19. syyskuuta 2017

Kytkimen vaihto

Autona on Toyota Avensis T25 2.0 D4D. Kytkimen vaihdon syyksi totesin kytkimen luiston kiihdytyksessä ja kytkin oli myös todella jäykkä ja otti aivan alussa kiinni.

Ensimmäisenä remontissa aloitettiin ottamalla renkaat pois edestä, vetoakselit pyörännavoista ja vaihdelaatikosta, moottorinsuojan, akun, ilmansuodattimen kotelon, piuhat vaihdelaatikosta.



 Vaihteistoöljyt pois





Tämän jälkeen irroitimme apurungon jotta vaihdelaatikko mahtuu tulemaan pois.



 Tämän jälkeen tuettiin sekä moottori että vaihdelaatikko ja irroitettiin kannake.



Sitten alkoi itse vaihdelaatikon irroittaminen.
Pultit auki ja heiluttelemalla sekä kampeamalla se sieltä lähti.







Vanha asetelma ja kytkinlevy irti ja vauhtipyörän testaus. Todettiin että vauhtipyörä on ehjä. Videossa testataan vauhtipyörän välystä sivuttais ja pysty suunnassa.





Vanha ja uusi kytkinlevy+asetelma.













Uusi kytkinpaketti kiinni. Kuvassa kohdistustyökalu kohdistamassa kytkinlevy keskelle jotta laatikko menee sisään. Akseli on myös hyvä puhdistaa ja rasvata. Ennen vaihdelaatikon asennusta vaihdoimme myös painelaakerin.



Laatikko takaisin kiinni.




Tästä eteenpäin kasaus aloitettiin päinvastaisessa järjestyksessä purkuun nähden.

Lopuksi vielä kytkimen ilmaus Romes-ilmauslaitteella












Kun kytkin on ilmattu laitettiin auto käyntiin ja käytiin testilenkillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti